Zaterdag 17 februari komt de PvdA naar Exloo en Valthe

De tweede campagnedag zet de PvdA afdeling Borger-Odoorn de tent op tegenover Schutrups in Exloo. Er wordt eerst begonnen  met koffie en thee en de speech van de dag door Henk Zwiep. Vervolgens gaat het team in groepjes door het dorp om in gesprek te gaan met de inwoners.

Tegen 13 uur zijn ze dan te vinden in Valthe. Daar wordt de tent neer gezet bij het stationsplein en gaat het campagneteam door het dorp.

Heeft u iets te melden, kom dan gerust naar de tent. U kunt in gesprek met de eerste zeven kandidaten van de lijst.

Tegen 14 uur zal het campagneteam naar het dorpshuis gaan voor de uitreiking van de Vrijwilligersprijs 2017.

Stem nu op vrijwilliger van het jaar

Uit de vele inzendingen heeft de jury, bestaande uit Henk Zwiep, Jenine Bijker en Erwin Olij, de volgende keuze gemaakt voor de verkiezing Vrijwilliger van 2017. Er zijn 3 genomineerden.
In willekeurige volgorde.

Vrijwilligers (10) bij Van Slag in Borger. Van Slag , gevestigd in de oude kerk in Borger, is een cultuurpodium en een platform voor talent. Het is een cultuurcentrum voor Borger en de gemeente. De vrijwilligers bij Van Slag zijn verdeeld over een aantal verschillende groepen. Elke groep heeft z’n eigen verantwoordelijkheid zoals het opbouwen van het podium, verzorgen van de lichtshow, PA installatie en onderhoud van de apparatuur, het opvangen en begeleiden van de muzikanten en bands, de programmering en de artiestenboeking. Er zijn vrijwilligers voor de productie en de techniek en ook de vrijwilligers van de horeca afdeling runnen de garderobe en de kaartverkoop.

Vereniging voor Dorpsbelangen in Nieuw-Buinen. Het bestuur telt 7 leden en in 2018 bestaat de vereniging 10 jaar. Het doel is het bevorderen en beschermen van de leefbaarheid en de welzijnsbelangen in Nieuw-Buinen. Het mooiste voor het dorp was het bezoek van Koningin Maxima in 2017 die het startschot heeft gegeven voor de inschrijving van de Landelijke Burendag. Naast het bestuurlijk overleg is er bijna elke maand een activiteit. De Vereniging van Dorpsbelangen organiseert Wijkschouwen, een erfgoed winkel dag, burendag, , maken deel uit van de 4 mei beweging, doet mee aan NL-Doet , organiseert een oudejaarsbijeenkomst, een spelweek, sinterklaasfeest. Er is overleg geweest i.v.m. de ijsbaan, sloop van school 24 , project Nije Daip etc. Een plan voor 2018 is het realiseren een toeristische fietsroute.

Fitplus Borger-Odoorn. Frank Cliné, Herman van Veen en Jaap de Boer hebben veel werk verzet om Stichting Ouderen Activiteiten (STOA) en Groningen Actief Leven Model (GALM) samen te voegen tot Fitplus. Alle bestuurlijke en administratieve hobbels hebben ze genomen om tot Fitplus te komen. Het doel van Fitplus is het bevorderen van sportieve en fysieke activiteit door senioren te krijgen en te behouden. In verschillende dorpen worden activiteiten van Fitplus georganiseerd met ondersteuning van deskundigen.

De PvdA Borger-Odoorn roept haar bewoners op om een stem uit te brengen op een van de genomineerden. Het uitbrengen van de stemmen kan tot en met woensdag 14 februari per mail arling1@hetnet.nl of per telefoon 0591-513960.
Op zaterdagmiddag 17 februari is de prijsuitreiking van de meest gewaardeerde vrijwilliger 2017.

De campagne gaat bijna van start

Aanstaande zaterdag 10 februari start de campagne van de PvdA afdeling Borger-Odoorn. We staan dan vanaf 10 uur in het centrum van Borger met de campagnetent.

Naast lijsttrekker Henk Zwiep zullen de meeste andere kandidaten ook aanwezig zijn.

Jan Wessels uit Coevorden zal tijdens de aftrap Ierse muziek laten horen.

Kom gerust langs voor een praatje.

Vrijwilliger van het jaar 2017

De PvdA, Afdeling Borger-Odoorn, zoekt de Vrijwilliger van het jaar 2017. Wie wordt de meest gewaardeerde vrijwilliger van 2017?
Het afgelopen jaar, in 2017, werd aan Henk Smid, voorzitter van Voetbalvereniging Valthermond de vrijwilligersprijs 2016 uitgereikt. Een man die actief vrijwilliger in de sport is.
Ook nu is de PvdA afdeling Borger-Odoorn weer op zoek naar de Vrijwilliger van 2017. De PvdA roept de inwoners van Borger-Odoorn op om kandidaten te nomineren voor deze verkiezing. Iedereen die van mening is dat er burgers zijn die op sportgebied, als mantelzorgers, mensen die voor elkaar klaar staan, vrijwilligers die actief in het verenigingsleven werkzaam zijn, of in een kerkgemeenschap actief zijn, of als vrijwilliger in een verzorgingshuis een steentje bijdragen, enz. kunnen als vrijwilliger van 2017 worden aangedragen. De verkiezing is vrij voor iedereen. Ook kan een inwoner van de gemeente meerdere kandidaten nomineren.
Tot en met 26 januari 2018 kunnen kandidaten aangemeld worden bij arling1@hetnet of bij het secretariaat PvdA Borger-Odoorn, Hondsrugweg 1, 7872 TE Valthe . Bij aanmelding naam, adres en telefoonnummer en motivatie van de kandidaat vermelden.
Na 26 januari worden uit de kandidaten 3 genomineerden gekozen ;zij ontvangen persoonlijk bericht en hun namen worden in de pers en op de site van de PvdA vermeld. Daarna kunnen de inwoners hun stem uitbrengen op de kandidaat Vrijwilliger van 2017.De stemming vindt plaats tussen 30 januari en 8 februari. Degene met de meeste stemmen verdient de Vrijwilligersprijs 2017. Op zaterdag 10 februari zal dan , in overleg van plaats en tijd, de prijs worden uitgereikt. De prijs bestaat uit een oorkonde en een diner bon.
De PvdA, afdeling Borger-Odoorn, hoopt dat vele vrijwilligers worden genomineerd.
Annelies Arling.

Jan Feiken benoemd als raadslid van Borger-Odoorn

Vanavond is Jan Feiken als raadslid van de gemeente Borger-Odoorn benoemd. Hij volgt daarin Kees Vos op die zijn ontslag had ingediend.

Bericht van de fractie – nieuwsbrief 26

Door op onderstaande link te klikken, komt u bij de nieuwsbrief van de fractie van de PvdA afdeling Borger-Odoorn.

Raadslid Kees Vos dient met onmiddelijke ingang zijn ontslag in

Kees Vos heeft besloten om te stoppen met het raadslidmaatschap. Als reden voor zijn vertrek noemt Kees de manier waarop de besluitvorming over de reconstructie van de N-34 bij Klijndijk is gegaan.

Kees heeft zich altijd met hart en ziel ingezet op het gebied van Ruimtelijke Ordening, Verkeer, Toezicht en Handhaving. Voor hem stonden daarbij de inwoners van onze gemeente altijd voorop.

De fractie begrijpt de overwegingen van Kees, maar vindt het jammer dat hij is gestopt. De fractie bedankt Kees voor zijn tomeloze inzet voor de PvdA.

Henk Zwiep gekozen tot lijsttrekker

Vanavond heeft de ledenraadpleging van de afdeling Borger-Odoorn de lijst voor de gemeenteraadverkiezingen van maart 2018 samengesteld. De conceptlijst is ongewijzigd overgenomen door de leden.

Concept kandidatenlijst PvdA Borger-Odoorn 2018

Dit is de kandidatenlijst zoals die op de ledenraadpleging van 28 november as wordt voorgedragen aan de leden.

01 Henk Zwiep Bronnegerveen. Lijsttrekker en beoogd wethouder.
02 Marjoleine Schoevers Borger.
03 Jenine Bijker Borger.
04 Metze Geertsma Drouwenermond.
05 Yannick Olij Tweede Exloermond.
06 Merel Zwiep Bronnegerveen.
07 Jan Feiken Nieuw-Buinen.
08 Geert Warrink Valthe.
09 Fien Heeringa Drouwen.
10 Sylvo Gaastra Eerste Exloermond.
11 Henk Bijker Borger.
12 Albert Hoven Valthe.
13 Annelies Arling Valthe.
14 Riet Masselink Nieuw-Buinen.