Door op 26 oktober 2016

PvdA in heel Drenthe 24 uur op MKB-tour

Het MKB is een belangrijke motor achter de Drentse economie. Vrijdag 28 oktober 2016 gaan PvdA´ers tijdens een 24-uurs MKB-tour in gesprek met het midden- en kleinbedrijf (MKB). Ze willen graag van het MKB horen wat er goed gaat en wat er nog beter kan. Er doen PvdA-leden uit de gemeenteraden, Provinciale Staten en de Tweede Kamer mee. Thema’s als zorg, werk en duurzaamheid komen aan de orde en verder alle onderwerpen die het MKB graag met ons wil delen.

Er zijn teams per gemeente die elk ongeveer 8 bedrijven bezoeken in 24 uur. De vroege vogels beginnen al als het nog donker is (bijvoorbeeld in gesprek met een bakker), de meeste bezoeken doen we tijdens de gewone tijden en ook ’s avonds als de zon al weer onder is gegaan, gaan we nog in gesprek (bijvoorbeeld bij een fabriek voor dierenvoeding).

We willen in één dag veel bedrijven ontmoeten. In korte tijd weten wat er speelt binnen het MKB in Drenthe. En het blijft niet alleen bij willen weten. We zorgen voor een goede terugkoppeling aan de bezochte bedrijven en we zetten acties uit; wat hebben we lokaal te organiseren, wat provinciaal en wat landelijk.

In de gemeente Borger-Odoorn ziet het programma er als volgt uit:

08.30 werkbezoek installatiebedrijf Aalbers te Nieuw Buinen

10.00 werkbezoek campingwinkel te Velde te Nieuw Buinen

11.00 werkbezoek John’s secondhandshop te Drouwenermond

12.00 lunch/werkbezoek de Boergondiër te Drouwenermond

13.00 werkbezoek fietsenhandel Egbert Egberts te Borger

14.00 werkbezoek vishandel Jos te Borger

15.00 werkbezoek agrarisch bedrijf van Reint Jan de Jong te Odoorn

Vervolgens zal op zaterdagmorgen door alle teams die op pad zijn geweest in heel Drenthe een terugkoppeling worden tijdens een ontbijt.

Voor informatie kunt u contact opnemen met:

Jan Feiken