Stem nu op vrijwilliger van het jaar

7 februari 2018

Uit de vele inzendingen heeft de jury, bestaande uit Henk Zwiep, Jenine Bijker en Erwin Olij, de volgende keuze gemaakt voor de verkiezing Vrijwilliger van 2017. Er zijn 3 genomineerden.
In willekeurige volgorde.

Vrijwilligers (10) bij Van Slag in Borger. Van Slag , gevestigd in de oude kerk in Borger, is een cultuurpodium en een platform voor talent. Het is een cultuurcentrum voor Borger en de gemeente. De vrijwilligers bij Van Slag zijn verdeeld over een aantal verschillende groepen. Elke groep heeft z’n eigen verantwoordelijkheid zoals het opbouwen van het podium, verzorgen van de lichtshow, PA installatie en onderhoud van de apparatuur, het opvangen en begeleiden van de muzikanten en bands, de programmering en de artiestenboeking. Er zijn vrijwilligers voor de productie en de techniek en ook de vrijwilligers van de horeca afdeling runnen de garderobe en de kaartverkoop.

Vereniging voor Dorpsbelangen in Nieuw-Buinen. Het bestuur telt 7 leden en in 2018 bestaat de vereniging 10 jaar. Het doel is het bevorderen en beschermen van de leefbaarheid en de welzijnsbelangen in Nieuw-Buinen. Het mooiste voor het dorp was het bezoek van Koningin Maxima in 2017 die het startschot heeft gegeven voor de inschrijving van de Landelijke Burendag. Naast het bestuurlijk overleg is er bijna elke maand een activiteit. De Vereniging van Dorpsbelangen organiseert Wijkschouwen, een erfgoed winkel dag, burendag, , maken deel uit van de 4 mei beweging, doet mee aan NL-Doet , organiseert een oudejaarsbijeenkomst, een spelweek, sinterklaasfeest. Er is overleg geweest i.v.m. de ijsbaan, sloop van school 24 , project Nije Daip etc. Een plan voor 2018 is het realiseren een toeristische fietsroute.

Fitplus Borger-Odoorn. Frank Cliné, Herman van Veen en Jaap de Boer hebben veel werk verzet om Stichting Ouderen Activiteiten (STOA) en Groningen Actief Leven Model (GALM) samen te voegen tot Fitplus. Alle bestuurlijke en administratieve hobbels hebben ze genomen om tot Fitplus te komen. Het doel van Fitplus is het bevorderen van sportieve en fysieke activiteit door senioren te krijgen en te behouden. In verschillende dorpen worden activiteiten van Fitplus georganiseerd met ondersteuning van deskundigen.

De PvdA Borger-Odoorn roept haar bewoners op om een stem uit te brengen op een van de genomineerden. Het uitbrengen van de stemmen kan tot en met woensdag 14 februari per mail [email protected] of per telefoon 0591-513960.
Op zaterdagmiddag 17 februari is de prijsuitreiking van de meest gewaardeerde vrijwilliger 2017.