Verkiezing Vrijwilliger van het jaar 2019

15 januari 2020

In februari 2019, werd uit 3 genomineerden het echtpaar Dienko en Antje Gorter  uit Borger gekozen als meest gewaardeerde vrijwilligers van 2018 gekozen. Dienko en Antje zijn al jaren vrijwilliger in de Borgerhof in Borger.  Zij brengen het PCOB krantje en de Elisabethbode rond. Meneer en mevrouw Gorter breien voor een goed doel. Voor de Hartstichting maken ze kaarten. Voor Stichting Hulphond verzamelen zij plastic doppen. Ze zetten zich in als vrijwilliger bij De Zonnebloem en tot slot helpen ze hulpbehoevenden in de buurt een handje.

Ook dit jaar zoekt de PvdA Borger-Odoorn de Vrijwilliger van het jaar.

Wij roepen alle inwoners van de gemeente op om kandidaten te nomineren voor deze verkiezing.

Hieronder vind je alle informatie die je nodig hebt om kandidaten voor te dragen.

Wie kun je voordragen?

Vrijwilligers die actief in het verenigingsleven werkzaam zijn, mantelzorgers, mensen die voor anderen klaar staan, mensen die in de dorpen in werkgroepen actief zijn, enz. enz. kunnen als vrijwilliger van 2019 worden voorgedragen. De verkiezing is toegankelijk voor iedereen en een inwoner kan meerdere kandidaten nomineren.

Hoe en tot wanneer kun je kandidaten voordragen?

Tot en met dinsdag 21 januari 2020 kun je kandidaten per e-mail aanmelden bij Annelies Arling, [email protected], of een briefje sturen aan het secretariaat van de PvdA Borger-Odoorn, Hondsrugweg 1, 7872 TE Valthe. Bij aanmelding van de kandidaten de naam vermelden, adres, en telefoonnummer en de motivatie.

Hoe gaat het in z’n werk nadat ik iemand heb voorgedragen?

Na 21 januari 2020 worden uit de kandidaten drie genomineerden gekozen; zij ontvangen persoonlijk bericht en worden in de pers vermeld. Daarna kunnen de inwoners hun stem uitbrengen op de kandidaat-vrijwilliger van 2019. De stemming vind dan plaats tussen 28 januari en 10 februari.  De kandidaat met de meeste stemmen wint de Vrijwilligersprijs 2019. De vrijwilligersprijs wordt op zaterdag 15 februari 2020 uitgereikt (plaats en tijd in overleg).

De prijs bestaat uit een oorkonde en een diner bon.

Wij hopen dat vele vrijwilligers worden aangemeld!