Wie wint de Vrijwilligersprijs 2018?

16 januari 2019

Verkiezing Vrijwilliger van het jaar 2018

In februari 2018 werden uit drie genomineerden de vrijwilligers bij VanSlag uit Borger gekozen als meest gewaardeerde vrijwilligers van 2017 . De vrijwilligers van VanSlag, een cultuurpodium  en een platform voor talent, wonnen vorig jaar de Vrijwilligersprijs 2017 en kregen van de PvdA Borger-Odoorn een oorkonde en een bon aangeboden.

Ook nu is de PvdA Borger-Odoorn weer op zoek naar de Vrijwilliger van het jaar.  De PvdA roept de inwoners van de gemeente op om kandidaten voor te dragen voor deze verkiezing.

Kan ik iemand voordragen?

Ja. De verkiezing is toegankelijk voor iedereen en je kunt meerdere kandidaten voordragen.

Wie kan ik voordragen?

Inwoners die op sportgebied de handen uit de mouwen steken, vrijwilligers die actief in het  verenigingsleven werkzaam zijn,  mantelzorgers, mensen die voor elkaar klaar staan, mensen die in de dorpen in werkgroepen actief zijn,  enzovoort; allen kunnen als Vrijwilliger van 2018 worden voorgedragen.

Tot wanneer kan ik iemand voordragen?

Tot en met dinsdag 22 januari 2019 kun je kandidaten aanmelden bij Annelies Arling [email protected] of bij het secretariaat van de PvdA Borger-Odoorn, Hondsrugweg 1, 7872 TE Valthe. Vermeld wel even bij aanmelding van de kandidaten hun naam, adres, en telefoonnummer en je motivatie.

Hoe gaat het daarna in z’n werk?

Na 22 januari 2019 worden uit de kandidaten drie genomineerden gekozen. Zij ontvangen persoonlijk bericht en worden in de media vermeld.

Kan ik ook stemmen als ik niemand heb voorgedragen?

Vanaf 30 januari 2019 tot en met 10 februari 2019 kunnen alle  inwoners hun stem uitbrengen op de kandidaat-Vrijwilliger van 2018. De kandidaat met de meeste stemmen wint de Vrijwilligersprijs 2018. De Vrijwilligersprijs 2018 wordt op zaterdag 16 februari 2019 aan de winnaar uitgereikt (plaats en tijd in overleg). De prijs bestaat uit een oorkonde en een diner bon.

De PvdA Borger-Odoorn hoopt dat vele vrijwilligers worden aangemeld!

Annelies Arling