Dorpspleinen zijn geen parkeerplaatsen

De PvdA in Borger-Odoorn ziet dat de dorpspleinen in Odoorn, Borger en Valthe vooral in gebruik zijn als parkeerplaats voor auto’s en bussen. Ook hoort de fractie gebruikers, ondernemers en organisatoren van evenementen mopperen over het ontbreken van afspraken en richtlijnen

PvdA Borger-Odoorn wil oplossingen voor problemen dorpspleinen

De raadsfractie van de PvdA in Borger-Odoorn ziet dat de dorpspleinen in Odoorn, Borger en Valthe vooral in gebruik zijn als parkeerplaats voor auto’s en bussen. Ook hoort de fractie gebruikers, ondernemers en organisatoren van evenementen mopperen over het ontbreken van afspraken en richtlijnen. Voetgangers en fietsers voelen zich onveilig, omdat er geen enkele duidelijkheid in verkeersregels is. Zelf gefantaseerde bordjes maken het er in Borger niet duidelijker op. In Odoorn is het plein een stenen parkeerplaats voor touringcars en het nieuwe Perron in Valthe dreigt hetzelfde lot. De PvdA vindt het jammer dat de mogelijkheden onvoldoende worden benut.

PvdA Borger-Odoorn wil dat de gemeente helder is in wat ze wil met dorpspleinen en dorpscentra. Wij willen bruisende pleinen, waar ruimte is voor terrassen voor bewoners en toeristen en vooral een veilige plek voor fietsers en voetgangers. Het college moet heldere afspraken  maken, die voor alle betrokkenen duidelijk zijn, zodat er – als dat nodig is – gehandhaafd kan worden.