Genomineerden voor de meest gewaardeerde Vrijwilliger 2023

Door Jenine Bijker op 1 februari 2024

De jury, bestaande uit Jenine Bijker, Ina Poppen, Henk Bijker, hebben uit de vele ingezonden kandidaten een keuze gemaakt voor de nominatie van de meest gewaardeerde Vrijwilliger van 2023. De inwoners van de gemeente Borger-Odoorn en daarbuiten kunnen tot maandag 12 februari a.s. de meest gewaardeerde vrijwilliger van 2023 kiezen. Op zaterdag 17 februari a.s. worden de winnaar en de andere genomineerden in het zonnetje gezet. De winnaar ontvangt een oorkonde, een diner bon en voor alle genomineerden zijn er bloemen.

De PvdA afdeling Borger-Odoorn dankt bewoners die kandidaten ingezonden hebben. Het bestuur en de fractie wensen de vele vrijwilligers die in de gemeente voor jong en oud aan het werk zijn veel plezier en waardering.

In willekeurige volgorde is de uitslag voor de stemming van de genomineerden als volgt.

Peter Seeger uit Odoorn en Harold Enting uit Exloo

Peter Seeger heeft de afgelopen jaren als voorzitter van TC OKKO de geesten rijp gemaakt binnen de tennisvereniging om de fusie met VV HOVC aan te gaan.

Vervolgens is hij samen met de voorzitter van de voetbalvereniging HOVC, Harold Enting, trekker geweest van de fusie en de totstandkoming   van de nieuwe tennisbanen, de padelbanen, de voetbalvelden en het nieuw te bouwen gezamenlijke clubgebouw. Beide mannen hebben veel vrije tijd in het proces gestoken en als diplomaten en doorzetters die met eindeloos geduld veel tijd en energie acteerden in dit proces.

Ina Habing uit Buinerveen.

Al jaren is Ina Habing een positief drijvende kracht van het sociale leven van Buinerveen. Als voorzitter van Plaatselijk Belang heeft ze van deze “rustig slapende vereniging” een actieve club gemaakt die centraal staat en betekenis heeft voor alle activiteiten binnen het dorp Buinerveen. Ook in het contact met het Gemeentebestuur behartigt zij de belangen met overtuiging. Bij de reconstructie van de kruising bij het Dorpshuis heeft zij een belangrijke rol gespeeld. Door als Plaatselijk Belang enkele bijeenkomsten in Ons Dorpshuis te organiseren, waar de alternatieven voor het plein bekeken en besproken werden, is de meest aansprekende keuze gemaakt en later uitgevoerd. Een ander initiatief van Ina is tot een regelmatige ontmoeting in Ons Dorpshuis tusseninwoners die daar behoefte aan hebben. Voor nieuwkomers in het dorp is het een manier om op een plezierige en ontspannen manier kennis te maken. In Habing heeft het vermogen om op een ontspannen manier mensen aan te spreken en te enthousiasmeren.

Lambert Folkers uit Nieuw-Buinen.

Lambert, uit Nieuw-Buinen, heeft als penningmeester van 200 Jaar Nieuw-Buinen ontzettend veel werk verzet om van het feest een grandioos succes te maken. Hij wist vele sponsors en subsidies aan te trekken en was een drijvende kracht om alles tot in de puntjes goed geregeld te hebben. Door zijn inzet is het feest ook betaalbaar geworden voor alle inwoners van Nieuw-Buinen. Naast zijn werk voor 200 Jaar Nieuw-Buinen heeft Lambert in het verleden ook veel werk verzet voor de Stichting Wielerpromotie Oostermoer, waarvoor ze vorig jaar de erepenning van de gemeente Aa en Hunze hebben ontvangen.

Ook heeft Lambert zich ingezet voor VV Nieuw-Buinen en is hij al jaren lid van het stembureau.

U kunt uw stem uitbrengen per mail: [email protected]

Jenine Bijker

Woonplaats: Borger Voorzitter afdeling Borger-Odoorn Telefoon: 06-29246829