Tjokvolle zaal bij woningbouw bijeenkomst PvdA Borger-Odoorn

Door Simone van Dijk op 7 november 2023

Op 31 oktober zagen we in Het Hunzehuys een volle zaal met betrokken inwoners uit verschillende dorpen. Rob Extercatte, gemeenteadviseur en wethouders Henk Zwiep en Ankie van  Tongeren  gaven een constructief inkijkje naar de toekomst van woningbouw en wonen met zorg in Borger-Odoorn.Borger-Odoorn is voortvarend aan de slag met de woningbouwopgave. Niet alleen in Borger en Nieuw-Buinen, maar in alle dorpen. Overal kijkt de gemeente naar mogelijkheden, in veel dorpen zijn initiatieven. Wethouder Henk Zwiep gaf uitleg over wat er wel kan en wat er niet kan.Er was veel aandacht voor nieuwe en bijzondere woonvormen zoals Tiny Houses en Flexwoningen. En natuurlijk aandacht voor betaalbaar wonen voor alle doelgroepen, ook voor senioren en starters. We willen dat onze inwoners, jong en oud, in Borger-Odoorn kunnen blijven wonen als ze dat willen.Woningbouw is meer dan stenen stapelen: Wethouder Ankie van Tongeren ging uitgebreid in op wonen met zorg, ‘zorgzame wijken’.  We gaan werken aanlevensloopbestendige woningen en wijken die uitnodigen om naar elkaar om te zien.Het publiek deed actief mee en stelde veel vragen, Martien Reidsma, bestuurslid PvdA, leidde dat in goede banen.Al met al een vruchtbare avond in opbouwende sfeer. De PvdA Borger-Odoorn gaat vaker themabijeenkomsten organiseren.  🌹🌹🌹

Simone van Dijk

Mijn naam is Simone van Dijk. Ik ben in 2008 in Borger komen wonen, samen met Rob en onze kudde huisdieren. Nog geen moment spijt gehad! Ik ben fysiotherapeut en psycholoog en heb veel gezien achter de voordeuren van mensen, gezinnen. Hoe belangrijk het is om goed te wonen voor jong en oud. Voor de

Meer over Simone van Dijk