Peter Zwiers benoemd tot Lijsttrekker

23 juni 2021

Dinsdagavond 22 juni is Peter Zwiers benoemd tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van Borger-Odoorn.

De afdeling Borger Odoorn hield afgelopen dinsdagavond zijn Algemene Ledenvergadering. Pieter Paul Slikker was aanwezig als kandidaat voorzitter voor het landelijke bestuur en hield een motiverend betoog over hoe het met de landelijke politiek gesteld is en wat hij denk dat er moet veranderen: veranderingen voor de PvdA, maar ook voor de politiek in zijn algemeenheid.
Vervolgens stond er de benoeming van de lijsttrekker voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 op het programma. Er had zich 1 kandidaat gemeld. Die is door de toetsingscommissie uitgenodigd voor een gesprek. Na een zeer positief verslag van dit gesprek door de commissie, heeft de vergadering de voordracht van het bestuur over genomen.
Peter is al ruim 10 jaar lid van de Provinciale Staten van Drenthe en heeft regelmatig in het nieuws gestaan. Dat de voetbalvereniging in Nieuw Buinen nu zonnepanelen heeft, is voor een groot deel zijn verdienste. Als hij ergens voor gaat, dan ook totdat het voor elkaar is. Zo ook de cultuur van Piratenmuziek. Peter is bezig om die tot cultureel erfgoed te laten benoemen.
De reactie van Peter na zijn benoeming: Ontzettend trots! Vandaag ben ik door de leden benoemd tot lijsttrekker van de PvdA Borger-Odoorn voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.
In 2006 kwam ik als net 24-jarige in de gemeenteraad van Borger-Odoorn. Nu 15 jaar later mag ik de lijst aanvoeren. En dat bij 1 van de sterkst groeiende PvdA-afdelingen van Nederland. Trots op mijn PvdA! Nu even genieten en dan vol energie door.