Kandidaten PvdA Borger-Odoorn: een team met Energie, Ervaring en Enthousiasme

20 februari 2022

De Partij van de Arbeid komt deze gemeenteraadsverkiezingen met een grote lijst met maar liefst 42 kandidaten. Deze kandidaten komen uit alle delen van de gemeente. Lijsttrekker Peter Zwiers is erg blij met al die betrokken PvdA’ers en ziet daarin een team met energie, ervaring en enthousiasme.

Hij stelt de kandidaten graag aan de inwoners van Borger-Odoorn voor.

Yannick Olij

Yannick is met zijn 23 jaar de jongste op de lijst. Hij woont in 2e Exloërmond waar hij samen met zijn moeder een gezinshuis runt. Yannick is al 5 jaar politiek actief in Borger-Odoorn, waar hij nu commissielid is in de gemeenteraad. Hij staat op plek 2 van de kandidatenlijst. Yannick wil zich graag hard maken voor meer kansen voor jongeren, zoals starterswoningen.

Ina Poppen-Ensing

Ina woont in Borger, maar is geboren in Nieuw Buinen. Ina is getrouwd met Dick, ze hebben 2 kinderen en 3 kleinkinderen. Velen zullen haar kennen, want ze heeft vele huwelijken begeleid. Ina is naast weddingplanner ook ambtenaar burgerzaken bij verschillende gemeenten. Ina maakt zich zorgen over de groeiende armoede en wil hier graag mee aan de slag. Ook een nette groene omgeving mag op haar aandacht rekenen. Ze staat op plek 3 op de kandidatenlijst van de PvdA.

Bas Scholte Aalbes

Bas is inwoner van 2e Exloërmond, nadat hij lang in Valthermond heeft gewoond. Hij is 37 jaar en getrouwd met Esmee en vader van 2 zoons. Bas werkt bij een zorginstelling voor mensen met een beperking. Hij wil zorgen dat iedereen mee kan doen en dat eenzaamheid wordt aangepakt. Tijdens de coronaperiode organiseerde hij al diverse acties om eenzaamheid tegen te gaan. Bas staat op plek 4.

Simone van Dijk

Simone woont in Borger met haar man Rob en tal van huisdieren. In haar werkzame leven was ze fysiotherapeut en psycholoog. Ze kent daardoor de zorgen waar mensen mee leven. Simone wil zich inzetten voor fijn wonen waar kinderen vrijuit kunnen leren en spelen en waar het prettig oud worden is. Simone staat op plek 5 van de kandidatenlijst.

Berry Kuiper

Berry is geboren en getogen in Nieuw-Buinen. Hij is 39 jaar en samen met zijn vrouw Stephanie hebben ze 2 dochters. Berry werkt bij een zorginstelling. Hij is daarnaast jeugdleider bij vv Nieuw-Buinen. Berry wil zich graag inzetten voor voldoende sociale huurwoningen. Hij maakt zich zorgen over de huidige wachtlijsten. Berry is te vinden op plek 6 van de kandidatenlijst.

Albert Kamps

Albert woont in Borger en samen met zijn vrouw Simone hebben ze 2 dochters. Hij werkt bij Avitec in Nieuw-Buinen als opleidingscoördinator. Hij is daarnaast actief geweest voor diverse voetbalverenigingen in de onze gemeente. Albert maakt zich zorgen over de groeiende ongelijkheid. In de gemeente wil hij dit graag verkleinen.

Hans Agterberg

Hans in met zijn 70 jaar de nestor van de kandidaten. Hij woont in Borger en heeft 4 kinderen. Sinds kort is hij ook trotse opa. Hans loopt al lang mee in de politiek en heeft diverse functies bekleed. In de gemeente wil hij zich inzetten voor de verkeersveiligheid van kinderen en ouderen. Een bruisend cultureel leven en het mooie landschap wil hij graag koesteren.

Henk Zwiep (kandidaat-wethouder)

Henk is inwoner van Bronnegerveen en woonde voorheen in Drouwenerveen. Hij is al 16 jaar politiek actief in Borger-Odoorn. Hij is dan ook de kandidaat-wethouder voor de PvdA. Henk heeft samen met Yvonne een zoon en dochter, waarbij ook dochter Merel op de kandidatenlijst staat. Hij wil de (energie)armoede aanpakken en zorgen dat iedereen hun rekeningen kunnen betalen. Henk werkt in het dagelijks leven bij de gemeente Westerkwartier.

Peter Zwiers (lijsttrekker)

Peter is geboren en getogen in Borger-Odoorn. Deze week wordt hij 40. Hij is getrouwd met Alexandra en samen hebben ze een dochter van 3. Peter werkt in het dagelijks leven in het voortgezet onderwijs. Hij heeft lang in Provinciale Staten van Drenthe gezeten en daarvoor in de gemeenteraad. Peter is in de politiek terecht gekomen nadat hij jarenlang voorzitter was van de jeugdsoos in 2e Exloërmond en als jeugdleider in het voetbal.

Hier de volledige lijst kandidaten.