1 juni 2022

PvdA Borger-Odoorn wil voortzetting voorzieningenwijzer

De PvdA fractie krijgt verontruste berichten van bezorgde inwoners over het mogelijk stoppen van de voorzieningenwijzer per 1 oktober 2022.

De fractie van de PvdA Borger-Odoorn deelt deze zorgen over het mogelijk stopzetten van de voorzieningenwijzer. De PvdA vindt het in deze voor de inwoners financieel onzekere tijden belangrijk dat voorzieningen bereikbaar en toegankelijk blijven.

De voorzieningenwijzer
De voorzieningenwijzer is een middel dat aangeboden wordt door Welzijnsgroep Andes en de woningcorporaties. De voorzieningenwijzer helpt inwoners om inzicht te krijgen op welke kosten ze kunnen besparen. Het is daarmee een laagdrempelig middel om te zorgen dat iedereen ook krijgt waar hij/zij recht op heeft. Het maakt voorzieningen toegankelijk.

Het college
Daarom stelt het raadslid Yannick Olij schriftelijke vragen aan het college. Hij verzoekt het college om voortzetting van de voorzieningenwijzer. Mocht de subsidie niet voortgezet worden dan wil de PvdA-fractie weten hoe het college dan de voorzieningen toegankelijk en bereikbaar wil houden voor de inwoners van Borger-Odoorn.