PvdA voorstander Boerenrock en MegaPiratenFestijn

Door Peter Zwiers op 6 maart 2022

De PvdA in Borger-Odoorn heeft met grote verbazing kennis genomen van het artikel waarin Gemeentebelangen spreekt over een standpunt die de PvdA zou hebben. Het verhaal van Gemeentebelangen is volstrekt onjuist.

De PvdA in Borger-Odoorn is blij met Boerenrock en het MegaPiratenFestijn. Het is nota bene onze eigen lijsttrekker Peter Zwiers die ervoor heeft gezorgd, na jaren hard werken, dat de Piratencultuur Cultureel Erfgoed is geworden in Nederland. Het is dan ook volstrekt onlogisch en onwaar dat de PvdA tegenstander zou zijn van het MegaPiratenFestijn. Het MegaPiratenFestijn hoort en past in onze gemeente.

Datzelfde geldt voor het Boerenrockfestival. De PvdA vindt dit een mooi festival, georganiseerd door lokale inwoners en bezocht door vele inwoners, jong en oud, uit onze gemeente. Veel mensen ervaren hier plezier aan en dat is zeker in deze tijd zeer waardevol.

Het enige waar de PvdA aandacht voor heeft gevraagd is de milieubelasting van een dergelijk evenement. Graag onderzoeken we samen met de organisatie hoe we dit gezamenlijk kunnen verbeteren. Boerenrock kan daarbij op de steun van de PvdA rekenen om hiermee aan de slag te gaan. Van verbieden is totaal geen sprake.

Lijsttrekker Peter Zwiers introduceerde een aantal jaren geleden, samen met andere jonge politici, het initiatief ‘Positieve Politiek’. Het is politiek waarbij partijen uitgaan van hun eigen kracht en niet steeds afgeven op anderen en zich vooral houden aan de feiten. De PvdA roept alle partijen op om op deze manier politiek te bedrijven. Dat komt onze inwoners ten goede, van afgeven op elkaar wordt niemand beter.

Kortom, de PvdA is voorstander van Boerenrock en het Megapiratenfestijn. Dit soort onjuiste politiek hoort in Borger-Odoorn niet thuis.

Peter Zwiers

Nieuw Buinen